[i549]
Ce faict, mond. sr le Prevost et led.envoyé led. Greffier de la ville vers MoLa Rochepot, Gouverneur de Paris, elou W, pour luy communiquer des affVille, à ce qu'il luy pleust soustenir le
DE LA VILLE DE PARIS.                                                    151
d'icelle et en faire remonstrances au Roy, si besoing est.
Et sont revenuz à Paris, assavoir led. Prevost, le xxviii6, led. Courtin, le xxixc Janvier, et led. Perdrier, le nmo jour de Fevrier ensuivant'2'.
CLXVIII [CXVII]. — Feux de joye pour la nativité du second filz du Roy.
3 février i54g. (Fol. i34.)
Du dimenche, 111e jour de Febvrier mil v° xlviii. Aujourd'uy ont esté apportées lettres missives de Monseigneur le Connestable, dont la teneur ensuit :
A Mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
3 février 154g.
"Mess", ceste lettre sera pour vous advertir qu'il a pleu à nostre Seigneur donner un beau filz à la Royne, dont elle est acouchée ceste nuyt'3', de quoy devons tous rendre graces à nostre Seigneur. A ceste cause, vous prie regarder d'en faire les feux de joye en Greve, comme il est de bonne cous­tume faire en tel cas. J'escriplz aussi aux lieuxtc-nans et officiers de l'artillerye qu'ilz tirent, au mesme instant que ferez le feu, une trantaine de pieces d'artillerye, et aux eglises qu'ilz remercient nostre Seigneur de la grace qu'il nous a faicte, et d'en faire chanter le Te Deum. Espèrant que ainsi se fera partout, priray nostre Seigneur qu'il vous doint, Mess", ce que desirez.
"De Sainct Germain en Laye, le m0 jour de Fe­vrier.
k Vostre bon amy
MoNTMORANCY.n
Incontinant lesd, lettres receues, mandemens ont esté expédiez aux seize Quarteniers de lad. Ville, pour faire faire, chascun en son quartier, les feuz de joye. Et ont esté mandez les maistres des euvres de lad. Ville, ausquelz a esté ordonné et commandé faire ung beau feu en la place de Greve, devant l'Ostel de lad. Ville, et qu'ilz y employassent quatre voyes de boys de traverse et demy cent de bourrées et costeretz, avecques six gerbes de paille.
Lesquelz maistres des euvres feirent dresser led. boys en forme d'une tour ronde; et, à l'instant que le feu y futmyz, le maistre de l'artillerye de lad. Ville mist le feu en cinquante pieces d'artillerye ou mortiers, qui estoient, partie dessus le bastiment de l'Ostel de lad. Ville, et partie embas sur les sieges dud. bastiment, qui feirent si grand bruyt qui cas­sèrent les verrières du consierge de lad. Ville. Et l'artillerye du Roy estant derriere les Celestins leur respondoit et canonnoit si fort que les verrières des Celestins en feurent aussi cassées.
Incontinant que led. feu feust allumé, feust def-foncé ung muy de vin, près la porte de l'Ostel de lad. Ville, et six douzaines dc pains qui furent de­livrez à tous venans qui crioyent à haulte voix : Vive le Roy !
C Mello, canton de Creil, arr. de Senlis (Oise), était une seigneurie appartenant, à cette époque, à la maison de Montmorency.
(2) L'Écbevin Guichard Courtin accompagna le Prévôt des Marchands et le Greffier à Saint-Germain-en-Laye. Ce voyage coûta à la Ville cent soixante et onze livres cinq sous deux deniers tournois, dont cent six livres pour les frais de transport et d'hôtellerie, avancés par Etienne Goullard, chargé sans doule du rôle de fourrier, et soixante-cinq livres pour les journées, salaires et vacations, «assavoir aud. Prevost xxv livres tournois, aud. Courtin xv livres, et aud. Perdrier xxv livres. En quoy faisant, ils ont vacqué, led.Pre-vost des Marchans cinq jours, Courtin six jours et Perdrier dix journées, tant pour attendre l'expedicion de l'arrest du Privé Conseil que pour aller devers Mons' de La Rochepot, Gouverneur de Paris, luy porter lectres de lad. Ville pour cest effect, partans de ceste ville de Paris ensemblement, le xxiv'jour de Janvier, retournans, led. Prevost, le xxviii°jour dud. mois, Courtin le lendemain, et icel­luy Perdrier le ne du moys ensuivant, en ce non comprins leur despence qui leur a esté faicte de par lad. Ville. . . d (Reg. de Comptes des années i548-i54g, Archives nationales, KK 286, fol. 26, 27).
O Louis de France, duc d'Orléans, né à Saint-Germain-en-Laye, baptisé au môme lieu, le 29 mai suivant, mourut à Mantes, le 24 octobre i55o.